Search This Blog

Saturday, September 10, 2011

ADA Sarang SEBALIK Bumbung?


Minggu yang lepas kami ke ladang 15 lagi, kali ini, biznes kurang mendapat sambutan, pesakit yang datang melayan bas seperti anak kucing bermain  tepi jalan, semasa hujan; tiada. Mungkin juga bulan puasa, mungkin juga kita perlu bercanang dari jalan ke jalan menghebahkan kehadiran kami supaya mereka tidak lupa kewujudan kami. Manusia; mudah dapat kurang hargai.                                                                                                          

Sila teka siapa yang tak bangun bersahur?

Saya selalu terhidu, dan cuba mengingati di mana saya pernah terjumpa akan bau ini apabila saya masuk ke dalam Dewan setiap kali, tatkala saya menjenguk
ke Ladang 15, hari itu di sebabkan pesakit tidak ramai, dan cuaca mendung, burung layang-layang semua terbang
 bertenggek rendah .


Tempat ber-chatting untuk burung, sambil menanti hujan
Tiba-tiba, dua pekara tersebut terlintas di kepala saya dan menghasilkan sesuatu yang bermakna; seperti mencampurkan Starbucks dan kedai kopitiam apek cina tepi jalan yang menghasilkan,konsep
Oldtown Kopitiam,Pak Hailam kopitiam, Pappa Rich dan seterusnya.

Bumbung tua
Tempat burung bersarang

Rahsia yang di miliki

Pemandangan yang jarang di kota kosmopolitan

Ramai orang yang ingin meninggalkan negara ini, disebabkan pelbagai dorongan
dan tarikan. Tetapi apabila saya melawat ke tempat sebegini, dan melihat secara
mendalam, saya tetap merasakan kami masih berada di bumi yang bertuah.

No comments:

Post a Comment